Kooperatywne uczenie się w klasie 7C

Klasa 7 to dla większości czas intensywnej nauki. Pojawiają się nowe przedmioty, takie jak chemia i fizyka, które stanowią nowe wyzwania.
Dlatego uczniowie klasy 7c na zajęciach z wychowawcą wypróbowali techniki kooperatywnego uczenia się. Klasa pracowała w pięcioosobowych grupach, gdzie każdy uczeń dostał przygotowaną notatkę z danego przedmiotu, zgodnie z przerabianymi ostatnio tematami i zbliżającymi się sprawdzianami i kartkówkami. Uczniowie najpierw uczyli się treści notatki indywidualnie. Kolejnym etapem była wymiana doświadczeń i wiedzy w grupach eksperckich. Na koniec każdy uczeń przedstawiał swojej grupie swój temat, a na koniec sprawdzał stopień zrozumienia.
Dzięki uczeniu się kooperatywnemu, uczniowie lepiej rozumieją i zapamiętują materiał, ponieważ tłumaczą go sobie nawzajem. Wspólne rozwiązywanie problemów sprzyja głębszemu przetwarzaniu informacji. Każdy uczestnik grupy ma swoją rolę i wkład.
Uczniowie poszerzyli swoje kompetencje współpracy i doszli do wniosku, że taka forma zdecydowanie ułatwiła im naukę.